divendres, 9 de maig del 2008

18 de Març

Ens llevem d'hora per atacar aviat el coll, però estem en un lloc on el sol tarda molt a tocar, i a mes fa un aire molt fred.

Estem a -20ºC i fer la motxilla i plegar les tendes resulta un esforç molt gran. Se'm gelen els peus de mala manera. Arrenquem direcció al coll, i quan ja estem just a sota, faig una parada i m'estic uns 15 min. fent-me fregues als peus perquè se'm descongelin. Ataquem la cascada del Drolambru per l'esquerra i aconseguim avançar sense grampons. Em torno a sentir marejat. El darrer tram fins al coll se'm fa molt dur, fa un vent fort i molt fred. Arribo al coll exhaust, i em refugio del vent a l'altre costat. Ens anem felicitant un per un amb tots els que van arribant. Baixem 100 m. fins a unes terrasses per acampar i mengem una mica. Just després es posa a nevar i decidim acampar a correcuita.

Els sherpes intenten tirar avall, però no se'n surten. Hi ha un tram complicat i neva bastant. Els convenço perquè tornin i acampin també. Després em poso a fondre neu, fem sopar amb el Kiku i ens posem a dormir tot suportant les fortes ventades que sacsegen la tenda. Tot i que em costa una mica respirar i fa vent i tot plegat, encara dormo prou bé.

18març_1



18març_2



18març_3



18març_4



18març_5



18març_6



18març_7



18març_8



18març_9